Polityka prywatności
Polityka prywatności Portalu Przedsiębiorcy Sektora Obronnego (polishdefenceindustry.gov.pl)
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady ochrony prywatności tj. zasady gromadzenia, wykorzystywania, przetwarzania i ochrony danych osobowych użytkowników („Użytkownicy”) Portalu Przedsiębiorcy Sektora Obronnego („Portal Przedsiębiorcy Sektora Obronnego”).
- Użytkownikami Portalu Przedsiębiorcy Sektora Obronnego są osoby korzystające z usług świadczonych przez Administratora za pośrednictwem Portalu Przedsiębiorcy Sektora Obronnego, określonych w regulaminie Portalu Przedsiębiorcy Sektora Obronnego („Regulamin”).
- Niniejsza Polityka Prywatności stanowi integralną część Regulaminu.
II. KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH
Wypełniając obowiązek wynikający z art. 13 RODO, Administrator niniejszym informuje Użytkowników, że:
- Administratorem danych osobowych, w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 9546WE (dalej jako: „RODO”), udostępnionych przez Użytkownika danych osobowych takich jak: dane teleadresowe, imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail, NIP (dalej jako: „Daneosobowe”), jest Minister Rozwoju i Technologii (kontakt: Ministerstwo Rozwoju i Technologii, adres: Pl. Trzech Krzyży 3/5, 00-507 Warszawa, NIP: 7010797920, REGON: 369267361) – „Administrator”.
- Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych, powołanym przez Administratora jest możliwy pod adresem: IOD@mrit.gov.pl
- Dane osobowe Użytkownika, przez co rozumie się również dane osobowe osób wskazanych przez użytkownika, będą przetwarzane:
- w celu świadczenia Usług przez Administratora na rzecz Użytkowników, z wykorzystaniem funkcjonalności Portalu Przedsiębiorcy Sektora Obronnego, na podstawie niniejszego Regulaminu. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 pkt 1 lit. b) RODO (przetwarzaniejest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą);
- w celach marketingu bezpośredniego (np. newsletter), na podstawie dobrowolnej zgody Użytkownika. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 pkt 1 lit. a) RODO (osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów).
- w celach archiwalnych (dowodowych) będących realizacją prawnie uzasadnionego interesu zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów, a także w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 pkt 1 lit f) RODO.
- Odbiorcami danych osobowych Użytkownika mogą być inne podmioty przetwarzające współpracującym z Administratorem na podstawie zawartych umów, w celu prawidłowego świadczenia Usług.
- Administrator nie przekazuje danych osobowych Użytkowników do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych.
- Dane osobowe Użytkownika będą przetwarzane przez cały okres posiadania przez Użytkownika Profilu oraz przez okres 6 lat od daty usunięcia Profilu Użytkownika, chyba że niezbędny będzie dłuższy okres przetwarzania np.: z uwagi na obowiązki archiwizacyjne, dochodzenie roszczeń lub inne wymagane przepisami prawa powszechnie obowiązującego.
- Użytkownik, oraz osoby które, Użytkownik upoważnił, mają prawo:
- dostępu do treści swoich danych osobowych, zgodnie z art. 15 RODO,
- do sprostowania danych, zgodnie z art. 16 RODO,
- do usunięcia danych, zgodnie z art. 17 RODO,
- do ograniczenia przetwarzania, zgodnie z art. 18 RODO,
- do wniesienia sprzeciwu, zgodnie z art. 21 RODO.
- Użytkownik ma prawo do wycofania udzielonej zgody w dowolnym momencie, przy czym jej wycofanie nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego na podstawie dotychczasowej zgody.
- Użytkownik ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w zakresie ochrony danych osobowych (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych), gdy uzna, iż przetwarzanie danych osobowych Użytkownika narusza przepisy o ochronie danych osobowych.
- Dane osobowe Użytkownika nie będą podlegać zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji lub profilowaniu.
- Użytkownik oświadcza, że posiada zgodę na przetwarzanie danych osobowych osób, których dane osobowe zostaną umieszczone na Portalu Przedsiębiorcy Sektora Obronnego.
III. MECHANIZM COOKIES
- Portal Przedsiębiorcy Sektora Obronnego używa plików „cookies”.
- Pliki „cookies” (tzw. ciasteczka) to niewielkie pliki tekstowe wysyłane przez serwis internetowy, który odwiedza internauta, do urządzenia internauty. Administrator korzysta z „cookies”, aby ułatwić Użytkownikom korzystanie z witryny oraz tworzyć statystyki Portalu Przedsiębiorcy Sektora Obronnego.
- Każdy Użytkownik może zindywidualizować swoje ustawienia dotyczące „cookies” w przeglądarce. Brak zmiany tych ustawień oznacza akceptację dla stosowanych „cookies”.
- Najczęściej przeglądarki internetowe domyślnie dopuszczają przechowywanie plików „cookies” na komputerze użytkownika. Jednak Użytkownik może samodzielnie zarządzać „cookies”, w tym zablokować te pliki. Wystarczy wybrać w przeglądarce opcję ich odrzucania. Pamiętać trzeba jednak, że wybór tej opcji spowoduje, iż niektóre funkcje Portalu Przedsiębiorcy Sektora Obronnego mogą nie działać poprawnie.
- Portal Przedsiębiorcy Sektora Obronnego używa „cookies”:
- w celu utrzymania w nich Id sesji Użytkownika (której dane przechowywane są na serwerze i nie są przesyłane do przeglądarki Użytkownika);
- do obsługi skryptów statystyk.
- Dodatkowo Portal Przedsiębiorcy Sektora Obronnego gromadzi anonimowe dane dotyczące odwiedzanych stron, takie jak:
- liczba wejść unikalnych/odsłon;
- kraj;
- przeglądarka;
- czas wizyty.
- Dane są gromadzone za pomocą rozwiązania zewnętrznego Administratora (Google Analytics). Prosimy o zapoznanie się ze szczegółami polityki prywatności Google Analytics .
IV. ZABEZPIECZENIA ORAZ OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
- Administrator oświadcza, że przetwarza dane osobowe Użytkowników zgodnie z wymogami RODO, ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz innych obowiązujących przepisów o ochronie danych osobowych, które uzupełniają i/lub wdrażają RODO, w tym przede wszystkim oświadcza, że stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, a w szczególności zabezpiecza dane osobowe Użytkowników przed udostępnieniem ich osobom nieupoważnionym, utratą czy uszkodzeniem.
- Dane osobowe Użytkowników Portalu Przedsiębiorcy Sektora Obronnego są przechowywane i przetwarzane przez Administratora z zastosowaniem wymaganych przepisami prawa środków technicznych i organizacyjnych, zapewniających ich ochronę. Dane osobowe są chronione i zabezpieczone przed bezprawnym udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osoby nieupoważnione, zniszczeniem, utratą, uszkodzeniem lub zmianą oraz przetwarzaniem, w tym pozyskiwaniem lub modyfikacją niezgodnym z przepisami ustawy o ochronie danych osobowych, zgodnie z przepisami ustawy o ochronie danych osobowych i z wewnętrznymi procedurami Administratora obejmującymi ochronę danych osobowych.
- Zgody dobrowolne Użytkownik może wyrazić zarówno na etapie zakładania Profilu jak i później, w taki sposób, aby Administrator mógł się z nimi zapoznać i utrwalić.
- Zgody dobrowolne Użytkownik może wycofać w każdym czasie poprzez złożenie stosownego oświadczenia w ramach profilu użytkownika.
- Dane osobowe Użytkownika mogą zostać udostępnione, za wyraźną zgodą Użytkownika, przez Administratora na rzecz nw. instytucji administracji publicznej i/lub instytucji wsparcia eksportu:
- Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu;
- Ministerstwa Spraw Zagranicznych;
- Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości;
- Banku Gospodarstwa Krajowego;
- Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych;
- Polskiego Funduszu Rozwoju oraz instytucji z Grupy PFR;
- Urzędom Marszałkowskim i instytucjom im podległym, realizującym cele związane z promocją gospodarczą regionu;
– przy czym ww. udostępnienie danych odbywa się w celu promocji przedsiębiorstwa Użytkownika na rynkach krajowych i zagranicznych, a podstawą prawną udostępnienia danych osobowych jest art. 6 pkt 1 lit. a) RODO (osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów).
- W razie skorzystania przez Użytkownika z prawa do usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, Wizytówka Użytkownika zawierające te dane przestanie być publikowana na Portalu Przedsiębiorcy Sektora Obronnego.
IV. KONTAKT Z ADMINISTRATOREM
Wszelkie dodatkowe pytania związane z Polityką Prywatności prosimy kierować na adres e-mail: SekretariatDHM@mrit.gov.pl
V. ZMIANY W POLITYCE PRYWATNOŚCI
- Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Polityce Prywatności, jeśli wymagać tego będą przepisy prawa lub zmiany wprowadzane w Portalu Przedsiębiorcy Sektora Obronnego. O planowanej zmianie oraz terminie jej wejścia w życie Administrator poinformuje Użytkownika za pośrednictwem Portalu Przedsiębiorcy Sektora Obronnego.
- Użytkownika korzystającego z Portalu Przedsiębiorcy Sektora Obronnego obowiązuje aktualna Polityka Prywatności.